Metavers i educació. Revolució, eina o tendència?
UCF assisteix a una sessió de la Comunitat d’experts en educació, tecnologia i innovació 2023 organitzada per Vodafone Innovation Ecosystem.
Amb la participació de 30 professionals representatius de l’ecosistema universitari a Espanya, la trobada va servir per posar en comú i compartir “l’estat de l’art” de les tecnologies exponencials -com el metavers-, i la seva aplicabilitat a l’educació superior de manera pràctica a curt i mitjà termini.
Aquesta transformació cap a universos virtuals implica un canvi total de paradigma: transició de continguts, redisseny d’entorns educatius, noves formes de pensar i relacionar-se, processos d’aprenentatge nous, transformació del rol del professor i alumne, noves metodologies, així com nous reptes i oportunitats.
En aquest context, tots els participants comparteixen la visió que el metavers no només és realitat virtual, i que el seu encaix dins de l’educació ha de ser trobar la complementarietat a l’educació presencial per aportar valor a l’aprenentatge. Tot i que encara és aviat per mesurar resultats, ja s’estan portant a terme les primeres iniciatives de formació que permeten crear en temps real experiències docents, espais col·laboratius i productes.
En l’àmbit de la formació en salut, les experiències immersives obren una gran finestra de noves possibilitats per reforçar l’aprenentatge dels professionals, i des d’UCF ja estem explorant tot el ventall de possibilitats que aquestes ofereixen.