La millora en l’atenció al pacient – Entrevista amb Imma Domínguez
Conversem amb Imma Domínguez, pedagoga i experta en formació de professionals d’organitzacions de salut. Actualment, compagina la formació de professionals de l’àmbit públic a l’Institut Català de la Salut (ICS) – on fa més de 15 anys que hi treballa – i la formació de professionals a UCF, on s’ha especialitzat en treballar habilitats d’atenció al pacient i l’usuari.
Amb la creació d’itineraris formatius per perfils professionals, ha participat sobretot en la formació d’administratius, TCAI’s i professionals d’infermeria, tutoritzant els projectes d’aplicació que els participants han hagut de treballar durant l’itinerari. Altrament, ha posat en marxa activitats de simulació on a través del disseny i guionització de casos pràctics reals, els professionals participants s’han hagut d’enfrontar a situacions del dia a dia davant d’actors ficats en el paper de pacients i familiars, millorant així la seva competència professional.
Compartim una breu entrevista on la Sra. Domínguez destaca la importància del desenvolupament d’habilitats transversals i de comunicació per a una millor atenció al pacient, sobretot en els col·lectius de primera línia, així com la utilització de metodologies d’aprenentatge com la simulació per a la formació dels nostres professionals.