Vés al contingut

Tallers, sessions formatives i aliances per innovar en lideratge i aprenentatge a l'Escola de Salut Pública de Mèxic

Internacional
Aprenentatge en salut
Lideratge i gestió

UCF ha establert una col·laboració estratègica amb l’Escola de Salut Pública de Mèxic (ESPM), institució centenària de referència a Llatinoamèrica en l’àmbit de la salut pública. Aquesta aliança s’ha concretat amb tallers i activitats formatives adreçades tant a equips directius com a equips pedagògics, en un entorn de treball compartit i mirada internacional.

ESPM - Escuela de Salud Pública de México - talleres de UCF en 2025

Fundada l’any 1922, la ESPM forma part de l’Institut Nacional de Salut Pública de Mèxic (INSP) i és considerada la institució educativa en salut pública més important de Llatinoamèrica. Durant més d’un segle, ha contribuït a l’exercici del dret a la salut, a la recerca científica i a la formació de professionals d’excel·lència, amb un fort compromís social i un impacte real en les polítiques públiques.

UCF ha impartit dos tallers presencials sobre Lideratge i Desenvolupament Directiu destinats a 70 professionals amb responsabilitat directiva de l’INSP i institucions vinculades. Els tallers han girat entorn de 8 eixos temàtics essencials per a la gestió i lideratge en organitzacions sanitàries:

  • Adaptabilitat i canvi
  • Nous models de lideratge
  • Cultura d’innovació i col·laboració
  • Benestar i desenvolupament del talent
  • Comunicació i influència
  • Noves competències directives
  • Lideratge compassiu i en valors
  • Learnability i aprenentatge continu

Paral·lelament, s’han realitzat tres sessions formatives (de 12 hores en total) amb l’equip de la Subdirecció d’Educació Continuada del ESPM, on es va treballar de manera pràctica sobre:

  • El rol de les àrees de formació en la transformació organitzacional
  • Experiències internacionals de formació en salut
  • Nous models de disseny pedagògic i instruccional
  • Curiositat com a llavor de l’aprenentatge
  • Eines participatives i metodologies col·laboratives
  • Desenvolupament de noves competències professionals
  • Integració dels valors en l’acció formativa
  • Learnability com a motor de desenvolupament professional

Fruit d’aquesta col·laboració, UCF i ESPM han redactat un article conjunt. Òscar Dalmau i la Dra. Nenetzen Saavedra, Subdirectora de Desarrollo y Extensión Académica de la ESPM, plantegen que l'evolució d'enfocaments formatius i d'aprenentatge i la innovació pedagògica i metodològica de les Escoles i Instituts de Salut Pública, són la clau per:  

  • Donar resposta als desafiaments en la promoció de la salut,
  • La prevenció de malalties,
  • La protecció sanitària,
  • I la participació comunitària. 

Pots llegir i descarregar la reflexió en aquesta publicació de LinkedIn. De tots aquests temes la Dra. Nenetzen Saavedra i tot l'equip de l'àrea d'Educació Contínua del Instituto Nacional de Salud Pública tindrem ocasió de debatre i aprendre durant el congrés HELIX Summit el mes de maig vinent. 

Aquesta col·laboració amb l’ESPM reforça el compromís de UCF amb una formació transformadora, basada en valors, coneixement i innovació. Compartir experiències amb institucions com l’Escola de Salut Pública de Mèxic permet ampliar horitzons, generar sinergies i posar la formació contínua al servei dels reptes globals del sector salut.