UCF participa en un esdeveniment sobre el relleu generacional en les organitzacions a la Cámara de Gipuzkoa
El passat 6 de novembre, UCF va participar en la jornada “Comunitat de relleu generacional”, una iniciativa promoguda per MLAKOOP, la Universitat de Deusto, Fagor Ederlan Group i ISEA. L'acte, celebrat a la Cámara de Gipuzkoa, a Donostia-San Sebastián, va reunir líders i experts compromesos amb l'impuls d'un relleu generacional, ordenat i sostenible a les organitzacions.
La benvinguda va ser a càrrec del Sr. Aitor Uriondo, director d'Innovació i Aprenentatge del Govern Basc, qui va destacar la rellevància del projecte. A continuació, el professor i investigador de la Universitat de Deusto, el Sr. Fernando Díez i el Sr. José M. Román, director de RH de Fagor Ederlan Group, van subratllar la importància de comptar amb una estratègia clara i un lideratge sòlid en els processos de relleu generacional.
Tots dos ponents van assenyalar també la necessitat d'identificar i donar visibilitat al coneixement clau, i d'assegurar una transició orientada a la sostenibilitat a mitjà i llarg termini a les empreses. "Només si som conscients d'aquesta necessitat podrem començar un diagnòstic adequat que serveixi de base per a un pla d'acció sostenible", van apuntar.
Durant l'esdeveniment, el Sr. Juan Antonio Martín, director de solucions formatives de MLAKOOP, va presentar l'eina tecnològica Closing the Gap, dissenyada per a facilitar la implantació del model de comunitat de relleu generacional a les organitzacions.
La taula de debat va comptar amb la participació d'Ana Sedano, gerent d'UCF, qui va aportar la perspectiva del sector sanitari, destacant la necessitat de formalitzar els processos de relleu generacional amb l'objectiu de “deixar les organitzacions millor de com les trobem”. Sedano va subratllar també la importància de garantir, mitjançant una correcta transmissió de coneixement, l'equitat en la cura de les persones i de convèncer els i les professionals amb solucions de valor afegit.
En el debat, també es va ressaltar la importància de disposar de dades que permetin una planificació estructurada dels relleus, comptar amb el suport de la direcció i mantenir sempre el compromís i la il·lusió en el procés.
Aprendre a ensenyar. Ensenyar a aprendre.