Vés al contingut

Atenció a les persones fràgils, amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA): posem-nos al dia!

Característiques del curs

Adreçat a

Professionals assistencials
Tots i totes les professionals de l’àmbit de salut de l’Atenció primària. Cal pertànyer a aquest col·lectiu per poder accedir-hi.
Modalitats
En línia autoformatiu
Hores
3h

*Es recomana realitzar el curs a través de l’aplicació per a mòbil Snackson (amb una dedicació diària de màxim 5 o 10 minuts)

Competències
Tècnica

Pròximes edicions

  • Subvencionat

    Cal pertànyer a l'àmbit d’Atenció primària de Catalunya per accedir-hi!
    Lloc
    Campus virtual d'UCF
    Modalitat
    En línia autoformatiu
    Idioma/es
    Català
Presentació
cronicitat

En aquest curs d’Atenció a les persones fràgils, amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA): posem-nos al dia!

L'objectiu d'aquesta iniciativa és explicar-vos el Model d'atenció per a les persones fràgils amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA), així com donar a conèixer les eines actuals existents que us ajudaran en l'abordatge de casos.

Ho farem a través de microcontinguts molt breus i en un format gamificat que esperem que us faciliti l'aprenentatge alhora que sigui entretingut.

Us animem a participar-hi!

 

Objectius d'aprenentatge
  • Conèixer el Model d'atenció per a les persones fràgils amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA).

  • Donar a conèixer les eines actuals existents, treballades des del Departament de Salut, que us ajudaran en l'abordatge de casos.

     

Contingut
  1. Epidemiologia de la cronicitat a Catalunya

  2. Cronicitat i atenció centrada en la persona

  3. La “pel·lícula de la vida”

  4. Grups poblacionals i pel·lícula

  5. Fragilitat: definició i utilitat pràctica

  6. Cronicitat complexa: definició i valoració

  7. Cronicitat avançada: definició, importància de la identificació precoç i valoració

  8. Relació entre aquests conceptes

  9. Necessitat d’atenció individualitzada a les persones fràgils, PCC i MACA      

  10. Aproximació general al model d’atenció en 4 etapes

  11. Etapa 1 :(Identificació/cribratge poblacional): instruments

  12. Etapa 2: Diagnòstic situacional: visió estàtica vs dinàmica

  13. Etapa 2: Instruments

  14. Etapa 2 (Diagnòstic situacional): Identificació de necessitats

  15. Etapa 2 (Diagnòstic situacional): proposta seqüencial

  16. Etapa 3 (Pla d’atenció): concepte

  17. Etapa 3 (Pla d’atenció): presa de decisions compartida

  18. Etapa 3 (Pla d’atenció): alfabetització, apoderament, autocura i suport a les persones i als seus cuidadors

  19. Etapa 3 (Pla d’atenció): Planificació de decisions anticipades

  20. Etapa 3 (Pla d’atenció): objectius globals i accions específiques

  21. Etapa 3 (Pla d’atenció): Adequació de la intensitat terapèutica

  22. Etapa 3 (Pla d’atenció): Accions o propostes d’intervenció específiques

  23. Etapa 3 (Pla d’atenció): Adequació de la prescripció farmacològica

  24. Etapa 3 (Pla d’atenció): Abordatge de la desnutrició

  25. Etapa 3 (Pla d’atenció): Pregunta de repàs

  26. Etapa 4: Coordinació de l’atenció i compartició de la informació

  27. Etapa 4 (Coordinació de l’atenció i compartició de la informació): PIIC

  28. Etapa 4 (Coordinació de l’atenció): gestió de l’atenció a persones MACA segons grau de complexitat

  29. Etapa 4 (Coordinació de l’atenció): Rutes assistencials

  30. Etapa 5 (Coordinació de l’atenció per a nens i joves amb cronicitat complexa i avançada): Xarxa d’atenció pal·liativa pediàtrica integral

     

Metodologia
illustracio_1

Aprofitant les possibilitats que ens proporcionen les aplicacions per a mòbil, s’ha dissenyat aquesta activitat formativa de microlearning amb un disseny interactiu i un punt de gamificació.

L’aplicació permet als participants rebre de 3 a 5 microcontinguts diaris, completar unes preguntes i/o activitats així com petits reptes que seran puntuats.

Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats per: 

  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.

     

Avaluació

La condició necessària per superar el curs és la visualització del 100% del contingut del curs.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.

 

Col·laboració

L’autoria d’aquest curs ha estat realitzada per experts en el Model de Cronicitat del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

La producció del curs ha estat realitzada de forma conjunta entre el Departament de Salut i Unió Consorci Formació (UCF).

Aquest curs ha estat finançat amb càrrec dels fons del Ministerio de Sanidad del Gobierno de España aprovats en el CISNS del 23 de juny del 2023 com a recolzament al Marc Estratègic d’Atenció Primària i Comunitària.

logos-dpt.salut