Vés al contingut

Atenció a les persones fràgils, amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA): posem-nos al dia!

Característiques del curs

Adreçat a

Professionals assistencials
Modalitats
En línia autoformatiu
Hores
3h

*Es recomana realitzar el curs a través de l’aplicació per a mòbil Snackson (amb una dedicació diària de màxim 5 o 10 minuts)

Competències
Tècnica

Pròximes edicions

  • Subvencionat

    *Cal pertànyer a l'àmbit d’Atenció primària de Catalunya per accedir-hi!
    Lloc
    Aplicació mòbil Snackson
    Modalitat
    En línia autoformatiu
    Places
    350
    Idioma/es
    Català
  • Subvencionat

    *Edició dirigida a professionals dels següents àmbits: Atenció especialitzada, Atenció intermèdia i Salut mental
    Lloc
    Aplicació mòbil Snackson
    Modalitat
    En línia autoformatiu
    Places
    600
    Idioma/es
    Català
Presentació
cronicitat

En aquest curs de microlearning, l'objectiu és explicar-vos el Model d'atenció per a les persones fràgils amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA), així com donar a conèixer les eines actuals existents que us ajudaran en l'abordatge de casos.

Ho farem a través de microcontinguts molt breus i en un format gamificat que esperem que us faciliti l'aprenentatge alhora que sigui entretingut.

Us animem a participar-hi!

 

Objectius d'aprenentatge
  • Conèixer el Model d'atenció per a les persones fràgils amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA).

  • Donar a conèixer les eines actuals existents, treballades des del Departament de Salut, que us ajudaran en l'abordatge de casos.

     

Contingut
  1. Epidemiologia de la cronicitat a Catalunya

  2. Cronicitat i atenció centrada en la persona

  3. La “pel·lícula de la vida”

  4. Grups poblacionals i pel·lícula

  5. Fragilitat: definició i utilitat pràctica

  6. Cronicitat complexa: definició i valoració

  7. Cronicitat avançada: definició, importància de la identificació precoç i valoració

  8. Relació entre aquests conceptes

  9. Necessitat d’atenció individualitzada a les persones fràgils, PCC i MACA      

  10. Aproximació general al model d’atenció en 4 etapes

  11. Etapa 1 :(Identificació/cribratge poblacional): instruments

  12. Etapa 2: Diagnòstic situacional: visió estàtica vs dinàmica

  13. Etapa 2: Instruments

  14. Etapa 2 (Diagnòstic situacional): Identificació de necessitats

  15. Etapa 2 (Diagnòstic situacional): proposta seqüencial

  16. Etapa 3 (Pla d’atenció): concepte

  17. Etapa 3 (Pla d’atenció): presa de decisions compartida

  18. Etapa 3 (Pla d’atenció): alfabetització, apoderament, autocura i suport a les persones i als seus cuidadors

  19. Etapa 3 (Pla d’atenció): Planificació de decisions anticipades

  20. Etapa 3 (Pla d’atenció): objectius globals i accions específiques

  21. Etapa 3 (Pla d’atenció): Adequació de la intensitat terapèutica

  22. Etapa 3 (Pla d’atenció): Accions o propostes d’intervenció específiques

  23. Etapa 3 (Pla d’atenció): Adequació de la prescripció farmacològica

  24. Etapa 3 (Pla d’atenció): Abordatge de la desnutrició

  25. Etapa 3 (Pla d’atenció): Pregunta de repàs

  26. Etapa 4: Coordinació de l’atenció i compartició de la informació

  27. Etapa 4 (Coordinació de l’atenció i compartició de la informació): PIIC

  28. Etapa 4 (Coordinació de l’atenció): gestió de l’atenció a persones MACA segons grau de complexitat

  29. Etapa 4 (Coordinació de l’atenció): Rutes assistencials

  30. Etapa 5 (Coordinació de l’atenció per a nens i joves amb cronicitat complexa i avançada): Xarxa d’atenció pal·liativa pediàtrica integral

     

Metodologia
illustracio_1

Aprofitant les possibilitats que ens proporcionen les aplicacions per a mòbil, s’ha dissenyat aquesta activitat formativa de microlearning amb un disseny interactiu i un punt de gamificació.

L’aplicació permet als participants rebre de 3 a 5 microcontinguts diaris, completar unes preguntes i/o activitats així com petits reptes que seran puntuats.

Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats per: 

  • L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.

     

Avaluació

La condició necessària per superar el curs és la visualització del 100% del contingut del curs.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.