Atenció a les persones fràgils, amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA): posem-nos al dia!
Característiques del curs
Adreçat a
Professionals assistencials
Modalitats
En línia autoformatiu
Hores
3h
*Es recomana realitzar el curs a través de l’aplicació per a mòbil Snackson (amb una dedicació diària de màxim 5 o 10 minuts)
Competències
Tècnica
Pròximes edicions
Presentació

En aquest curs de microlearning, l'objectiu és explicar-vos el Model d'atenció per a les persones fràgils amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA), així com donar a conèixer les eines actuals existents que us ajudaran en l'abordatge de casos.
Ho farem a través de microcontinguts molt breus i en un format gamificat que esperem que us faciliti l'aprenentatge alhora que sigui entretingut.
Us animem a participar-hi!
Objectius d'aprenentatge
-
Conèixer el Model d'atenció per a les persones fràgils amb cronicitat complexa (PCC) o avançada (MACA).
-
Donar a conèixer les eines actuals existents, treballades des del Departament de Salut, que us ajudaran en l'abordatge de casos.
Contingut
-
Epidemiologia de la cronicitat a Catalunya
-
Cronicitat i atenció centrada en la persona
-
La “pel·lícula de la vida”
-
Grups poblacionals i pel·lícula
-
Fragilitat: definició i utilitat pràctica
-
Cronicitat complexa: definició i valoració
-
Cronicitat avançada: definició, importància de la identificació precoç i valoració
-
Relació entre aquests conceptes
-
Necessitat d’atenció individualitzada a les persones fràgils, PCC i MACA
-
Aproximació general al model d’atenció en 4 etapes
-
Etapa 1 :(Identificació/cribratge poblacional): instruments
-
Etapa 2: Diagnòstic situacional: visió estàtica vs dinàmica
-
Etapa 2: Instruments
-
Etapa 2 (Diagnòstic situacional): Identificació de necessitats
-
Etapa 2 (Diagnòstic situacional): proposta seqüencial
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): concepte
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): presa de decisions compartida
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): alfabetització, apoderament, autocura i suport a les persones i als seus cuidadors
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): Planificació de decisions anticipades
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): objectius globals i accions específiques
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): Adequació de la intensitat terapèutica
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): Accions o propostes d’intervenció específiques
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): Adequació de la prescripció farmacològica
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): Abordatge de la desnutrició
-
Etapa 3 (Pla d’atenció): Pregunta de repàs
-
Etapa 4: Coordinació de l’atenció i compartició de la informació
-
Etapa 4 (Coordinació de l’atenció i compartició de la informació): PIIC
-
Etapa 4 (Coordinació de l’atenció): gestió de l’atenció a persones MACA segons grau de complexitat
-
Etapa 4 (Coordinació de l’atenció): Rutes assistencials
-
Etapa 5 (Coordinació de l’atenció per a nens i joves amb cronicitat complexa i avançada): Xarxa d’atenció pal·liativa pediàtrica integral
Metodologia

Aprofitant les possibilitats que ens proporcionen les aplicacions per a mòbil, s’ha dissenyat aquesta activitat formativa de microlearning amb un disseny interactiu i un punt de gamificació.
L’aplicació permet als participants rebre de 3 a 5 microcontinguts diaris, completar unes preguntes i/o activitats així com petits reptes que seran puntuats.
Durant tot el procés d’aprenentatge els i les participants estan acompanyats per:
-
L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.
Avaluació
La condició necessària per superar el curs és la visualització del 100% del contingut del curs.
En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.
Acreditació
Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.