- Inici
- Formació
- Cursos
- Lideratge d’equips
Lideratge d’equips
Característiques del curs
Adreçat a
Comandaments
Altres professionals assistencials
Professionals que liderin equips
Modalitats
En línia tutoritzat
Hores
30h
Competències
Tècnica
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Assumir plenament el rol de lideratge d’equips va més enllà de dominar algunes eines i tècniques directives, ja que és necessari establir, de forma clara, un propòsit que permeti que l’esforç de l’equip transcendeixi a ell mateix i cal saber com desenvolupar les capacitats dels membres de l’equip perquè puguin assumir un bon nivell d’autonomia en les seves responsabilitats.
En aquest curs aprofundim, amb una orientació pràctica, en aquests elements. Alhora que presentem les eines de comunicació, les competències directives que donen força a l’acció de comandament i les tècniques més útils per gestionar els conflictes que es puguin donar en els equips de treball.
Objectius d'aprenentatge
Objectius generals
-
Incorporar aprenentatges que provoquin canvis i millores en les habilitats com a líders d’equips
Objectius específics
-
Liderar equips amb consciència i el control d’un mateix
-
Conèixer, definir i identificar situacions de lideratge
-
Definir objectius per a l’equip
-
ncorporar eines de motivació en el lideratge d’equips
-
Facilitar tècniques de negociació davant de conflictes
Contingut
-
Liderar-se un mateix per poder liderar els altres
-
Introducció
-
Les dimensions del lideratge
-
Com afecta la direcció a la satisfacció
-
La presa de decisions
-
Habilitats socials i competències del líder
-
Els comandaments i els directius del futur
-
-
Objectius i lideratge
-
La proactivitat directiva
-
Gestionar i dirigir, dues accions de la direcció
-
La direcció per objectius (DPO)
-
La planificació de les accions per assolir els objectius
-
-
Automotivació per motivar
-
Introducció: motivació, satisfacció, identificació i vinculació
-
L’automotivació del lideratge
-
Com enfortir l’automotivació
-
-
Lideratge en l’organització
-
Foment de l’autonomia i del desenvolupament de l’equip
-
Autodesenvolupament i virtuts personals
-
Gestió de la diversitat
-
Què caracteritza el bon lideratge d’equips
-
Competències claus dels directius i de lideratge dels hospitals del futur
-
-
Resolució de conflictes en l’organització
-
Els conflictes inevitables
-
Prevenir els conflictes
-
Bases de negociació
-
Metodologia
Per fer aquesta formació el participant disposa d’un espai virtual on trobarà tots els materials didàctics interactius necessaris, les activitats i els qüestionaris d’avaluació, així com un conjunt d’eines que faciliten la comunicació. Els materials didàctics del curs estan pensats per facilitar l’experiència d’aprenentatge, amb activitats d’autoavaluació i de reflexió, així com eines i recursos audiovisuals desenvolupats a mida, en els quals professionals experts traslladen i reforcen aprenentatges de valor; uns aprenentatges que ajuden a fer transferible el coneixement.
Durant tot el procés d’aprenentatge els participants estan acompanyats per:
- La tutorització que atendrà les consultes que puguin sorgir respecte al curs.
- L’equip de coordinació acadèmica per resoldre qualsevol consulta o incidència de caire tècnic sobre el funcionament de l’aula.
Avaluació
L’element fonamental d’avaluació establert en aquest curs és el qüestionari final, exercici que permet avaluar individualment els coneixements adquirits sobre cadascun dels temes corresponents.
Les condicions necessàries per superar el curs són les següents:
- Visualitzar-ne tot el contingut.
- Obtenir una nota al qüestionari igual o superior a 7.
En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del professorat, del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats aconseguits.
Acreditació
Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació.