Rol i lideratge relacional. Liderar equips en temps de transformació
Característiques del curs
Adreçat a
Comandaments
Modalitats
Presencial
Hores
36h
Mòduls de continguts + Projecte Directiu Aplicat
Competències
Tècnica
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Liderar i gestionar persones avui en dia és un exercici complex que requereix reflexionar sobre l’entorn, conèixer les diferents dimensions del lideratge, però també fer un exercici profund d’autoconeixement i autolideratge, i trobar un sentit i un propòsit en allò que es fa. A més, el/la líder ha de conèixer eines i instruments i desenvolupar habilitats fonamentals de relació i influència.
Tot això és bàsic perquè directius/ives i comandaments acompanyin els processos de transformació de les organitzacions.
Amb aquesta orientació, i amb l’objectiu de desenvolupar competències directives, oferim en obert aquest itinerari formatiu per a nous i noves comandaments, ja treballant amb èxit amb directius/ives i comandaments de diferents organitzacions de salut i socials.
Objectius d'aprenentatge
-
Potenciar el lideratge dels directius/ives i dels comandaments, fent especial èmfasi en l'elaboració de missions i de criteris d'èxit com a base dels models de direcció.
-
Ampliar la seva visió, incidint en l’anàlisi de l’equip i una visió àmplia del seu àmbit d’actuació.
-
Conèixer els rols que es desenvolupen en els equips de treball, les dinàmiques que s'hi estableixen i el paper de líder.
-
Proporcionar eines i facilitar tècniques, per tal que puguin gestionar de manera eficaç els equips professionals.
-
Emfatitzar les capacitats d’influència en la seva comunicació i especialment afavorir l’eficàcia en les relacions.
-
Introduir les claus de la gestió del canvi i facilitar processos de transformació.
-
Millorar la capacitat per a enfrontar-se a les situacions de conflicte.
-
Elaborar un projecte de canvi dirigit a potenciar el propi equip de treball. Consolidar el seu rol de dins l’organització, envers la direcció i cap els seus equips.
Contingut
-
Dimensions del lideratge
-
El rol de comandament i el lideratge d’equips.
-
El rol de cap en la direcció de persones.
-
Les dimensions del lideratge.
-
-
Tendències que afectaran el lideratge la propera dècada.
-
Drivers de canvi.
-
Competències directives clau per a poder liderar en el futur proper.
-
-
Elements personals que afecten als equips.
-
La satisfacció laboral i les motivacions personals.
-
La mesura de l’èxit i el seu impacte en la carrera professional.
-
-
La integració organitzativa.
-
De la gestió participativa a la gestió de la participació.
-
La cadena d’integració organitzativa.
-
La gestió del cap.
-
-
-
Rol i autoconeixement
-
Consciència personal i autoconeixement.
-
Percepció. Què és el que fa que quelcom sigui correcte per a nosaltres i equivocat per als altres?
-
Les energies personals: la primera etapa del nostre viatge és conèixer-nos i entendre’ns millor a nosaltres mateixos.
-
El perfil personal. Es treballarà a partir de l’informe de cada persona.
-
Aprofundint en el coneixement sobre com interactuen els diferents tipus de persones amb perfils diversos.
-
-
Conèixer-te a tu mateix: : interpretacions vs. afirmacions, diàleg intern i judicis, creences limitants i possibilitadores.
-
-
Coneixement de l’altre
-
Reconeixent de manera eficaç els perfils personals en els altres.
-
Adaptar-se i connectar per a generar millors relacions personals i relacions d’equip més productives.
-
-
Liderar equips en processos de canvi
-
La gestió dels equips de treball.
-
Dirigir per diferències.
-
Promoure l’autonomia professional.
-
El reconeixement.
-
-
La gestió del talent.
-
Identificar els potencials de l’equip.
-
Formar i desenvolupar.
-
L’avaluació i el reforç per al creixement dels equips.
-
-
Processos de canvi.
-
Les claus del canvi.
-
Potenciadors i frens als canvis.
-
-
-
Habilitats relacionals
-
Habilitats relacionals bàsiques.
-
Demanar.
-
Oferir.
-
Acordar.
-
Donar feedback.
-
Escoltar.
-
-
Habilitats i tècniques.
-
Com generar context.
-
Aplicar l’escolta activa.
-
Fer preguntes poderoses.
-
-
Gestió de converses difícils.
-
Tipus de converses: objectius, desenvolupament, feedback.
-
Components clau d’una conversa significativa.
-
Preparació de converses reals dels participants.
-
-
-
Gestió de conflictes en els equips
-
Bases de la negociació.
-
El poder i la negociació.
-
Estils personals d'influència en els altres.
-
-
Elements claus de les negociacions.
-
La negociació com a competició vs. la negociació com a cooperació.
-
El cost i el valor, dues cares de la mateixa moneda.
-
-
La gestió de conflicte en el propi equip.
-
La gestió de les diferències en el propi equip.
-
Anàlisi dels comportament i avaluació de les situacions de tensió en el propi equip.
-
Els límits de la participació de l’equip en la presa de decisions.
-
-
Col·laborar i cooperar.
-
El valor de l’equip: identitat i orgull de pertinença.
-
La gestió de les 3 C: compromís, comunicació i confiança.
-
-
Metodologia
El programa està format per sis mòduls presencials de 5 hores de durada per cada mòdul amb un total de 30 hores.
Les sessions seran dinàmiques i participatives i s’articularan al voltant de diferents activitats i dinàmiques que serveixin com a detonant per a la reflexió i que permetin vincular les experiències viscudes a les sessions amb les activitats del dia a dia.
A banda de les sessions descrites, el programa incorpora la realització d’un Projecte Directiu Aplicat per a potenciar la transferència dels aprenentatges a la realitat professional de cada participant. Per tal d’acompanyar els i les participants durant la seva elaboració, es preveuen tres tutories de projecte de 6 hores de durada totals per participant.
Per últim, s’incorpora la realització d’un test d’estils relacionals per part de cadascun dels professionals.
Avaluació
Els elements fonamentals d’avaluació establerts en aquest programa són:
- L’assistència al mínim del 80 % a les sessions presencials i a les tutories de projecte planificades.
- La realització i entrega del Projecte Directiu Aplicat.
- Els i les participants del programa que compleixin els requisits d’assistència i d’avaluació rebran una titulació universitària pròpia que reconegui l’esforç i la dedicació de cadascú, així com la superació del model d’avaluació establert.
Acreditació
Els participants del programa obtindran un títol expedit per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, prèvia superació dels requisits d’avaluació.