Vés al contingut

Rol i lideratge relacional. Liderar equips en temps de transformació

Característiques del curs

Adreçat a

Comandaments
Modalitats
Presencial
Hores
36h

Mòduls de continguts + Projecte Directiu Aplicat

Competències
Tècnica

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
Rol i lideratge relacional

Liderar i gestionar persones avui en dia és un exercici complex que requereix reflexionar sobre l’entorn, conèixer les diferents dimensions del lideratge, però també fer un exercici profund d’autoconeixement i autolideratge, i trobar un sentit i un propòsit en allò que es fa. A més, el/la líder ha de conèixer eines i instruments i desenvolupar habilitats fonamentals de relació i influència.

Tot això és bàsic perquè directius/ives i comandaments acompanyin els processos de transformació de les organitzacions. 

Amb aquesta orientació, i amb l’objectiu de desenvolupar competències directives, oferim en obert aquest itinerari formatiu per a nous i noves comandaments, ja treballant amb èxit amb directius/ives i comandaments de diferents organitzacions de salut i socials.
 

Objectius d'aprenentatge
  • Potenciar el lideratge dels directius/ives i dels comandaments, fent especial èmfasi en l'elaboració de missions i de criteris d'èxit com a base dels models de direcció. 

  • Ampliar la seva visió, incidint en l’anàlisi de l’equip i una visió àmplia del seu àmbit d’actuació. 

  • Conèixer els rols que es desenvolupen en els equips de treball, les dinàmiques que s'hi estableixen i el paper de líder. 

  • Proporcionar eines i facilitar tècniques, per tal que puguin gestionar de manera eficaç els equips professionals. 

  • Emfatitzar les capacitats d’influència en la seva comunicació i especialment afavorir l’eficàcia en les relacions. 

  • Introduir les claus de la gestió del canvi i facilitar processos de transformació. 

  • Millorar la capacitat per a enfrontar-se a les situacions de conflicte. 

  • Elaborar un projecte de canvi dirigit a potenciar el propi equip de treball. Consolidar el seu rol de dins l’organització, envers la direcció i cap els seus equips.
     

Contingut
  1. Dimensions del lideratge 

    • El rol de comandament i el lideratge d’equips.

      • El rol de cap en la direcció de persones.

      • Les dimensions del lideratge.

    • Tendències que afectaran el lideratge la propera dècada.

      • Drivers de canvi.

      • Competències directives clau per a poder liderar en el futur proper.

    • Elements personals que afecten als equips.

      • La satisfacció laboral i les motivacions personals.

      • La mesura de l’èxit i el seu impacte en la carrera professional.

    • La integració organitzativa.

      • De la gestió participativa a la gestió de la participació.

      • La cadena d’integració organitzativa.

      • La gestió del cap.

         

  2. Rol i autoconeixement

    • Consciència personal i autoconeixement.

      • Percepció. Què és el que fa que quelcom sigui correcte per a nosaltres i equivocat per als altres? 

      • Les energies personals: la primera etapa del nostre viatge és conèixer-nos i entendre’ns millor a nosaltres mateixos. 

      • El perfil personal. Es treballarà a partir de l’informe de cada persona. 

      • Aprofundint en el coneixement sobre com interactuen els diferents tipus de persones amb perfils diversos. 

    • Conèixer-te a tu mateix: : interpretacions vs. afirmacions, diàleg intern i judicis, creences limitants i possibilitadores.

       

  3. Coneixement de l’altre

    • Reconeixent de manera eficaç els perfils personals en els altres.

    • Adaptar-se i connectar per a generar millors relacions personals i relacions d’equip més productives.

       

  4. Liderar equips en processos de canvi

    • La gestió dels equips de treball.

      • Dirigir per diferències.

      • Promoure l’autonomia professional.

      • El reconeixement.

    • La gestió del talent.

      • Identificar els potencials de l’equip.

      • Formar i desenvolupar.

      • L’avaluació i el reforç per al creixement dels equips.

    • Processos de canvi.

      • Les claus del canvi.

      • Potenciadors i frens als canvis.

         

  5. Habilitats relacionals 

    •  Habilitats relacionals bàsiques.

      • Demanar.

      • Oferir.

      • Acordar.

      • Donar feedback.

      • Escoltar.

    • Habilitats i tècniques.

      • Com generar context.

      • Aplicar l’escolta activa.

      • Fer preguntes poderoses.

    • Gestió de converses difícils.

      • Tipus de converses: objectius, desenvolupament, feedback.

      • Components clau d’una conversa significativa.

      • Preparació de converses reals dels participants.

         

  6. Gestió de conflictes en els equips 

    • Bases de la negociació.

      • El poder i la negociació.

      • Estils personals d'influència en els altres.

    • Elements claus de les negociacions.

      • La negociació com a competició vs. la negociació com a cooperació. 

      •  El cost i el valor, dues cares de la mateixa moneda.

    • La gestió de conflicte en el propi equip.

      • La gestió de les diferències en el propi equip.

      • Anàlisi dels comportament i avaluació de les situacions de tensió en el propi equip.

      • Els límits de la participació de l’equip en la presa de decisions.

    • Col·laborar i cooperar. 

      • El valor de l’equip: identitat i orgull de pertinença. 

      • La gestió de les 3 C: compromís, comunicació i confiança.

Metodologia

El programa està format per sis mòduls presencials de 5 hores de durada per cada mòdul amb un total de 30 hores.

Les sessions seran dinàmiques i participatives i s’articularan al voltant de diferents activitats i dinàmiques que serveixin com a detonant per a la reflexió i que permetin vincular les experiències viscudes a les sessions amb les activitats del dia a dia.

A banda de les sessions descrites, el programa incorpora la realització d’un Projecte Directiu Aplicat per a potenciar la transferència dels aprenentatges a la realitat professional de cada participant. Per tal d’acompanyar els i les participants durant la seva elaboració, es preveuen tres tutories de projecte de 6 hores de durada totals per participant. 
Per últim, s’incorpora la realització d’un test d’estils relacionals per part de cadascun dels professionals. 
 

Rol i lideratge relacional - estructura

 

Avaluació

Els elements fonamentals d’avaluació establerts en aquest programa són:

  • L’assistència al mínim del 80 % a les sessions presencials i a les tutories de projecte planificades.
  • La realització i entrega del Projecte Directiu Aplicat. 
  • Els i les participants del programa que compleixin els requisits d’assistència i d’avaluació rebran una titulació universitària pròpia que reconegui l’esforç i la dedicació de cadascú, així com la superació del model d’avaluació establert. 
     
Acreditació

Els participants del programa obtindran un títol expedit per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, prèvia superació dels requisits d’avaluació.