Vés al contingut

UCF participa com a ponent en el congrés internacional EDO 2023

UCF
UCF participa EDO 2023

Aquesta setmana, a tingut lloc a Barcelona el VII Congrés Internacional EDO “Aprenentatge i intel·ligència col·lectiva a les organitzacions després de la pandèmia” amb l’objectiu d’analitzar les noves propostes de gestió del coneixement a les organitzacions.

UCF ha participat com a ponent compartint experiències dins dos simposis:

1.“De la función pública al Servicio público: hacia un nuevo modelo de aprendizaje y desarrollo“.

A partir del marc estratègic, normatiu i de redisseny dels llocs de treball en funció pública, que ha presentat la Sra. Begonya Vallbé, i del nou marc de gestió, funcionament i rol de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, presentat pel seu Director, el Sr. Isamel Peña, ha intervingut el Sr. Òscar Dalmau, Director d’Innovació i Desenvolupament a UCF, per aterrar-ho al redisseny dels models de formació i aprenentatge organitzacional, amb dos exemples: EAPC i UCF.

Ambdós models es caracteritzen per pivotar sobre 6 drivers de canvi:

  • Posar a les persones en el centre, apoderant-les (el per a qui)

  • Posar el focus en competències, en el marc de noves taxonomies competencials (el què)

  • Dissenyar experiències d’aprenentatge experiencial (el com)

  • Fer-ho social, col·laboratiu, co-creat I participatiu (amb qui)

  • Que sigui transformador, que es vincula amb propòsit (el per a què)

  • Innovació i digitalització, transversal a totes i tots els altres 5 elements anteriors, per fer-ho diferent, escalable i amb valor.

Descarrega aquí la presentació del primer simposi

2. “ Características y aportaciones de las experiencias de éxito en aprendizaje y gestión del conocimiento”

El Sr. Òscar Dalmau, també ha participat en aquest símposi, moderat per la Sra. Maria José Besó, del Centre d’Estudis Jurífics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, on ha posat en relleu la necessitat de concebre el disseny d’experiències d’aprenentatge (LXD – Learning Xperience Design) més enllà de l’espai aula.

La possibilitat d’anticipar-nos, ens ha de permetre enganxar a les persones i comprometre-les vers les accions formatives a desenvolupar, així com impactar i escalar els aprenentatges a la organització.

Per tant, l’objectiu és concebre un disseny integral que incorpori tres capes: l’aprendibilitat de les persones, el facilitar-los eines, metodologies i tècniques per aplicar-ho, i el acompanyar-los a la seva implementació.

Descarrega aquí la presentació del segon simposi