Vés al contingut

Atenció centrada en la persona o humanització en salut

Característiques del curs

Adreçat a

Tots/es les professionals
Modalitats
En línia autoformatiu
Hores
3h

Informació útil:

*Es recomana utilitzar l’aplicació per a mòbil Snackson, i visualitzar diàriament 5 o 6 microcontinguts. 

Competències
Tècnica

Actualment no hi ha cap edició oberta d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.

Edicions actuals

  • Subvencionat

    Lloc
    Aplicació mòbil Snackson
    Modalitat
    En línia autoformatiu
    Places
    1100
    Idioma/es
    Català
Presentació
imatge_shum.jpg

L’atenció en salut implica el tracte amb persones, sovint en situació vulnerable, que s’adrecen al sistema de salut buscant solució per alguna situació que viuen com un problema o una inquietud.

Per aquest motiu, entendre i aplicar conceptes com humanitzar l’atenció en salut, la humanització de les cures o l’atenció centrada en la persona, és rellevant per aconseguir un sistema de salut de qualitat.

Aquesta perspectiva, juntament amb les necessitats actuals de la societat, expressades en la demanda d'una atenció sanitària integral, amb una visió biopsicosocial, fa necessària la participació activa de les persones en la gestió i cura de la seva salut.

 

Objectius d'aprenentatge
  • Sensibilitzar als i a les professionals del sistema de salut de Catalunya sobre l’atenció basada en valors (humanització) i centrada en la persona, donant les eines principals per la seva incorporació en la pràctica quotidiana.

 

Competències i habilitats 

En aquesta formació es pretén assolir: 

  • Capacitat d’atenció centrada en la persona.
  • Habilitat per a la planificació i l’organització.

 

Contingut
  1. Atenció centrada en la persona o humanització en salut.
  2. Què entenen les persones usuàries per una atenció basada en valors (humanitzada).
  3. Coneixent-nos a nosaltres mateixos/es i als altres.
  4. Carta de drets i deures dels i de les pacients.
  5. Decisions compartides i atenció centrada en la persona.
  6. Cultura de la humanització: implicar a l’organització.
  7. Casos pràctics.

 

Metodologia
illustracio_1

Aprofitant les possibilitats que ens proporcionen les aplicacions per a mòbil, s’ha dissenyat aquesta activitat formativa de microlearning amb un disseny interactiu i un punt de gamificació.

L’aplicació envia als/les participants una sèrie de microcontinguts que poden anar visualitzant al seu ritme.

En aquests microcontinguts es plantegen explicacions, vídeos, infografies, etc., i els/les participants hauran de completar unes preguntes i/o activitats així com petits reptes que donaran una puntuació.

Durant tot el procés d’aprenentatge els/les participants està acompanyat per l’equip de coordinació acadèmica, per resoldre qualsevol consulta o incidència de caràcter tècnic sobre el funcionament de l’aula.

 

Avaluació

La condició necessària per superar el curs és la visualització del 100% del contingut del curs.

En finalitzar, els i les participants valoraran el curs mitjançant una enquesta de satisfacció que inclou la qualificació del material, de la documentació i dels coneixements i les habilitats adquirides.

 

Acreditació

Els participants del curs rebran un certificat d’aprofitament expedit per UCF, prèvia superació dels requisits d’avaluació. 

 

Col·laboració

Es tracta d’una iniciativa del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Impartit en col·laboració amb Unió Consorci Formació (en representació de la Unió Catalana d'Hospitals i el Consorci de Salut i Social de Catalunya).