Estat de l'art: Els Plans de Qualitat, com es fan i per a què serveixen
Característiques del curs
Adreçat a
Comandaments
Professionals no assistencials
Professionals que lideren projectes de qualitat, Professionals interessats en la qualitat, millora continua i seguretat dels pacients, Responsables i membres de comissions de qualitat i seguretat del pacient
Modalitats
Presencial
Hores
6h
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.
Preu
160 €
Competències
Tècnica
Formació relacionada
Pròximes edicions
Presentació
A la primera sessió de l'Update de Qualitat "Estat de l'art: Els Plans de Qualitat, com es fan i per a què serveixen" parlarem de Lideratge i cultura de la participació en Qualitat amb una sessió coordinada per Manel Santinyà.
Es farà un repàs d'on estem per veure en què s’està treballant en el sector salut en qualitat assistencial, per després analitzar cap a on ens porten els nous models i quina hauria de ser l'orientació de futur: plantegem com haurien de ser les Unitats de Qualitat en les organitzacions.
Objectius d'aprenentatge
-
Generar impuls de la qualitat dins les institucions assistencials.
-
Proporcionar un espai de debat obert i sobre temes de novetat.
-
Facilitar que els professionals assistencials tinguin un major coneixement, comprensió i adherència cap a la gestió.
-
Fomentar una cultura de millora continua de la qualitat i seguretat dels pacients.
Contingut
- 8:30 Benvinguda i introducció al mòdul formatiu
- 9:00-10:15 h. On estem: en què s’està treballant en el sector salut en qualitat assistencial, com s’està treballant, com està organitzada la qualitat en l'àmbit de sector i a escala de centre, el paper que els hi toca fer a les Unitats de Qualitat.
- 10:15-10:30 h. Descans
- 10:30-11:15 h. Cap on anem, cap on ens porten els nous models, la tecnologia, cap a on es va estructurant el futur de la qualitat en el sector i en els centres, quin seria el paper de les Unitats de Qualitat.
- 11:15-11:30 h. Descans
- 11:30-12:45 h. Cap a on hauríem d’anar, quina hauria de ser l’orientació del treball en Qualitat Assistencial, i quin hauria de ser el paper de les Unitats de Qualitat.
- 12:45-14 h. Com haurien de ser les Unitats de Qualitat en les organitzacions per a aconseguir aglutinar tot el treball a la Qualitat Assistencial de les organitzacions.
- 14:00-14:30 h. Conclusions, idees i recomanacions.
Metodologia
El programa consta de 7 sessions mensuals de 6 hores. Totes se celebraran a les instal·lacions d'UCF en horari de 08.30 a 14.30 h entre els mesos d'octubre de 2024 i fins a l’abril de 2025. Les jornades comptaran amb experts de dins i fora del sector.
El programa compta amb l'aval científic de
Amb la col·laboració de