Vés al contingut

Gestió Clínica: Què té a veure amb la qualitat

Característiques del curs

Adreçat a

Comandaments
Professionals no assistencials
Professionals que lideren projectes de qualitat, Professionals interessats en la qualitat, millora continua i seguretat dels pacients, Responsables i membres de comissions de qualitat i seguretat del pacient
Modalitats
Presencial
Hores
6h
  • 1a edició 10/12/2024
  • 2a edició 11/12/2024

*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.

Preu

160 €

Competències
Tècnica
Formació relacionada

Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.

Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
sessio3-gestio-clinica-uqualitat.jpg

La tercera sessió de l'Update de Qualitat Assistencial serà coordinada per Rosa Simón i té el nom “Gestió Clínica: Què té a veure amb la qualitat”. 

L'atenció basada en el valor, la gestió clínica i l'adequació de la pràctica clínica són 3 models de gestió que contribueixen de manera significativa a la qualitat de l'atenció sanitària. Són models complementaris que treballats conjuntament permeten assegurar que els pacients rebin la millor atenció possible de manera eficaç, eficient, segura i centrada en les seves necessitats.

 

Objectius d'aprenentatge
  • Explicar com es relacionen l'atenció basada en valor, la gestió clínica i l'adequació de la pràctica clínica, destacant com cada un d'aquests conceptes contribueix a la qualitat i la seva interdependència per millorar la qualitat assistencial.
  • Implementar estratègies d'avaluació i millora contínua per a la gestió clínica i la creació de valor en l'atenció sanitària.
  • Ensenyar les bases de la planificació i organització de serveis clínics centrats en la creació de valor per al pacient.
  • Reflexionar críticament sobre la situació d'aquests conceptes en les organitzacions i identificar àrees de millora.

 

Contingut

*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.

8.30-9.00 h: Presentació del curs i dels objectius d'aprenentatge.
09.00-12.00 h: Atenció basada en valor, Gestió clínica, Adequació de la pràctica clínica.

  • Conceptes bàsics. Relacions i sinergies entre els conceptes i la qualitat assistencial.
  • Avaluació i millora contínua per a la creació del valor: Indicadors de qualitat assistencial. Eines de millora contínua: PDCA, Leanhealthcare, auditories, revisions, feedback.
    Planificació i organització de serveis assistencials basats en el Valor. Planificació estratègica: definició d'objectius i metes centrats en el valor (quíntuple aim).

12.30-14.00 h: Estratègies d'implantació: Lideratge, cultura i participació per a la creació de valor. 

  • Estat de la qüestió en les organitzacions. 
  • Paper de les àrees de qualitat.
  • Què em porto?

 

Metodologia

El programa consta de 7 sessions mensuals de 6 hores. Totes se celebraran a les instal·lacions d'UCF en horari de 08.30 a 14.30 h entre els mesos d'octubre de 2024 i fins a l’abril de 2025. Les jornades comptaran amb experts de dins i fora del sector.

 

El programa compta amb l'aval científic de

Amb la col·laboració de

logo ICS