Gestió Clínica: Què té a veure amb la qualitat
Característiques del curs
Adreçat a
Comandaments
Professionals no assistencials
Professionals que lideren projectes de qualitat, Professionals interessats en la qualitat, millora continua i seguretat dels pacients, Responsables i membres de comissions de qualitat i seguretat del pacient
Modalitats
Presencial
Hores
6h
- 1a edició 10/12/2024
- 2a edició 11/12/2024
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.
Preu
160 €
Competències
Tècnica
Formació relacionada
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
La tercera sessió de l'Update de Qualitat Assistencial serà coordinada per Rosa Simón i té el nom “Gestió Clínica: Què té a veure amb la qualitat”.
L'atenció basada en el valor, la gestió clínica i l'adequació de la pràctica clínica són 3 models de gestió que contribueixen de manera significativa a la qualitat de l'atenció sanitària. Són models complementaris que treballats conjuntament permeten assegurar que els pacients rebin la millor atenció possible de manera eficaç, eficient, segura i centrada en les seves necessitats.
Objectius d'aprenentatge
- Explicar com es relacionen l'atenció basada en valor, la gestió clínica i l'adequació de la pràctica clínica, destacant com cada un d'aquests conceptes contribueix a la qualitat i la seva interdependència per millorar la qualitat assistencial.
- Implementar estratègies d'avaluació i millora contínua per a la gestió clínica i la creació de valor en l'atenció sanitària.
- Ensenyar les bases de la planificació i organització de serveis clínics centrats en la creació de valor per al pacient.
- Reflexionar críticament sobre la situació d'aquests conceptes en les organitzacions i identificar àrees de millora.
Contingut
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.
8.30-9.00 h: Presentació del curs i dels objectius d'aprenentatge.
09.00-12.00 h: Atenció basada en valor, Gestió clínica, Adequació de la pràctica clínica.
- Conceptes bàsics. Relacions i sinergies entre els conceptes i la qualitat assistencial.
- Avaluació i millora contínua per a la creació del valor: Indicadors de qualitat assistencial. Eines de millora contínua: PDCA, Leanhealthcare, auditories, revisions, feedback.
Planificació i organització de serveis assistencials basats en el Valor. Planificació estratègica: definició d'objectius i metes centrats en el valor (quíntuple aim).
12.30-14.00 h: Estratègies d'implantació: Lideratge, cultura i participació per a la creació de valor.
- Estat de la qüestió en les organitzacions.
- Paper de les àrees de qualitat.
- Què em porto?
Metodologia
El programa consta de 7 sessions mensuals de 6 hores. Totes se celebraran a les instal·lacions d'UCF en horari de 08.30 a 14.30 h entre els mesos d'octubre de 2024 i fins a l’abril de 2025. Les jornades comptaran amb experts de dins i fora del sector.
El programa compta amb l'aval científic de
Amb la col·laboració de