Pacients: Del que passa al que importa
Característiques del curs
Adreçat a
Comandaments
Professionals no assistencials
Professionals que lideren projectes de qualitat, Professionals interessats en la qualitat, millora continua i seguretat dels pacients, Responsables i membres de comissions de qualitat i seguretat del pacient
Modalitats
Presencial
Hores
6h
- 1a edició 21/01/2025
- 2a edició 22/01/2025
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.
Preu
160 €
Competències
Tècnica
Formació relacionada
Actualment no hi ha cap edició programada d'aquest curs.
Si vols rebre informació quan publiquem una nova edició, deixa’ns el teu contacte.
Presentació
La quarta sessió de l'Update de Qualitat Assistencial estarà coordinada per Hortensia Aguado i porta com a títol “Pacients: Del que passa al que importa”. En aquesta sessió reflexionarem sobre l'estat de la qüestió i els models i les eines d'anàlisi de la veu dels i les pacients.
En una taula rodona d'experiències, aprendrem de la visió dels i les pacients, dels i les professionals i de les persones que porten la gestió.
Totes aquestes experiències ens serviran per reflexionar sobre on anem i què fan altres empreses de serveis tant d'àmbit públic com privat.
Objectius d'aprenentatge
-
Generar impuls de la qualitat a les institucions assistencials.
-
Proporcionar un espai de debat obert i temes de novetat.
-
Facilitar que els professionals assistencials tinguin més coneixement, comprensió i adherència cap a la gestió.
-
Fomentar una cultura de millora contínua de la qualitat i la seguretat dels pacients.
Contingut
*Cafè de benvinguda per les persones matineres a les 8.30 h. La sessió s'iniciarà a les 9.00 h i finalitzarà a les 14.30 h.8.30-9.00 h: Benvinguda.
9:00–11:00 h D'on venim:
- Estat de la qüestió: Els models i les eines d'anàlisi de la veu del pacient. PREM's i PROM's
- Revisió internacional
- Quins estem utilitzant aquí i ara: Altres eines complementàries?
11.00-11.30 h Descans
11.30-12.45 h On som: Taula rodona d'experiències.
- La visió dels pacients: que pensen dels PREM's i PROM's utilitzats en els diferents àmbits d'atenció i problemes de salut.
- La visió dels professionals: confien en la informació? És útil?
- La visió dels gestors: implantació d'accions de millora de l'experiència de pacient a partir de PREM's i PROM's a les organitzacions sanitàries.
12:45- 14:15 h Cap on anem i que fan altres empreses de serveis:
Hi ha model/models d'èxit?
- Públic/Privat
- Patronals
- Experiència d'un altre sector
14:15-14:45 h Síntesi.
Metodologia
El programa consta de 7 sessions mensuals de 6 hores. Totes se celebraran a les instal·lacions d'UCF en horari de 08:30 a 14:30 h entre els mesos d'octubre del 2024 i fins a l'abril del 2025. Les jornades comptaran amb experts de dins i fora del sector.
El programa compta amb l'aval científic de
Amb la col·laboració de