Durant els anys 2024 i 2025, UCF i Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent han impulsat un programa híbrid de 35 hores dedicat a la gestió de discrepàncies i possibles situacions conflictives amb usuaris, reforçant així el seu compromís amb el benestar dels professionals i la millora de la qualitat assistencial. Ja són prop de 100 les persones que s’han format en aquest programa, consolidant-lo com una eina clau per afrontar els reptes diaris en l'àmbit assistencial.
El 21 i 22 de gener es van dur a terme dues edicions de la sessió "Pacients: del que passa al que importa", una formació dins del programa Update de Qualitat, coorganitzada per UCF i la Societat Catalana de Qualitat Assistencial (SCQA).
Sota el títol “Gestió Clínica: Què té a veure amb la qualitat”, coordinada per Rosa Simón, presidenta de la Societat Catalana de Qualitat Assistencial, UCF va celebrar la tercera sessió de l’Update de Qualitat Assistencial.
El 5 i 7 de novembre, Unió Consorci Formació i la Societat Catalana de Qualitat Assistencial van coorganitzar una nova sessió de l’Update de Qualitat Assistencial, centrada en l’ús de les últimes tecnologies aplicades a la gestió de processos en l'àmbit sanitari.
Presentem al Congrés de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial comunicacions i debats centrats en la millora del desenvolupament professional i la innovació en el sector sanitari. UCF reafirma així el seu compromís amb la qualitat assistencial i el benestar dels professionals.
El passat 1 i 8 d’octubre, es van celebrar dues edicions de la sessió "Estat de l'art: Els Plans de Qualitat, com es fan i per a què serveixen", que forma part del programa formatiu Update de Qualitat Assistencial, coorganitzat entre UCF i la Societat Catalana de Qualitat Assistencial (SCQA).
Què tenen a veure la qualitat, l’aigua, el biaix de gènere, les dades i la intel·ligència artificial? T’ho expliquem tot al resum de la presentació de l’Update de Qualitat Assistencial que es va celebrar el 18 de setembre a les instal·lacions de l'Institut FP Sanitària Hospital del Mar.
Primer programa formatiu en 7 jornades presencials per a persones que lideren els projectes de qualitat, els equips assistencial i de gestió o les comissions que treballen per la qualitat i la seguretat dels i de les pacients.
Comença la formació específica adaptada a les necessitats del sector sanitari i pretén millorar la qualitat de la comunicació dels i de les professionals de sector sanitari i social.